Egoitza Elektronikoa
Faktura elektronikoa bitarteko informatiko bidez sortutako formatu elektronikoko merkataritza-dokumentua da, paperezko dokumentu fisikoa ordezten duena, baina horren legezko balio bera duena. Faktura elektronikoak paperezko fakturaren datu berberak ditu eta elektronikoki sinatuta dago, ziurtagiri digital balioztatu bat erabilita.
Paperezko fakturaren legezko balio bera du.
Faktura igorlearen eta hartzailearen artean bitarteko elektroniko bidez (fitxategi informatikoak) eta bitarteko telematiko bidez (ordenagailu batetik bestera) transmititzean datza fakturazio elektronikoa. Ziurtagiri onartuekin modu digitalean sinatuta egon beharko du.
Legazpiko Udalak onartzen duen ziurtagiri elektroniko onartua eta ezeztatu gabea duen edozein pertsonak aurkez dezake sisteman faktura. Ez da sisteman alta eman behar fakturak aurkezteko.
Ez da beharrezkoa erregistratuta egotea.
Aurreko galderaren erantzunean adierazi denez, nahiz eta edozein pertsonak borondatez faktura elektronikoak aurkeztu ditzakeen, 2015eko urtarrilaren 15etik aurrera pertsona juridikoak faktura elektronikoa igortzera behartuta egongo dira. Dena den, 5.000 euro bitarteko zenbateko osoa duten fakturak salbuetsita daude betebehar honetatik.
Honako pertsona juridiko mota hauek egongo dira behartuta:
Adibidez: foru agindua indarrean jarri baino lehen 5.000 eurotik gorako esleipenak dituen pertsona juridiko bat ez da faktura elektronikoa bidaltzera behartuta egongo, faktura 5.000 eurora bitartekoa bada. Ordea, foru agindua indarrean jarri ondoren hainbat esleipenak dituen pertsona juridiko bat bere faktura guztiak formatu elektronikoan bidaltzera behartuta egongo da, gutxienez esleipen horietako bat 5.000 eurotik gorakoa bada.
Legazpiko Udalak ahalik eta gehien erraztuko du sistema berrirako aldaketa, jabetzen baita hornitzaileek sistema berrira egokitzeko ahalegin handia egin behar dutela.
Beren hornitzaileekiko harremanak errazteko, herri administrazio guztiek faktura elektronikoen sarrera puntu orokor bat izan behar dute.
Sarrera puntu hori erabiliz, hornitzaileek beren fakturak igorri eta kontsultatu ahal dituzte;
hau da, hornitzaileek fakturak bidaltzeko eta horien tramitazioari buruzko informazioa jasotzeko bidea da.
Legazpiko Udalak bere sarrera puntu orokorra eskaintzen die hornitzaileei.
Ez, Legazpiko Udala ez zaio atxiki estatuko faktura elektronikoen sarrera puntu orokorrari. Indarrean dagoen araudiari jarraituz, Legazpiko Udalak bere faktura elektronikoen sarrera puntu orokorra du eta bere hornitzaileek hori erabili beharko dute beren faktura elektronikoak igortzeko.
Udalaren sarrera puntu orokorrak Udalari berari eta bere erakunde autonomoei ematen die zerbitzua:
Legazpiko Udaleko sarrera puntu orokorrak berari atxikitako entitate guztietatik jasoko ditu faktura elektronikoak, Legazpiko Udaleko Sarrera eta Irteera Erregistroan erregistratuko ditu eta entitate horien fakturen kontabilitate erregistroetara birbidaliko ditu.
Legazpiko Udaleko sarrera puntu orokorrak hornitzaileei komunikazio bat bidaliko die, faktura elektronikoa jaso dela egiaztatzeko, eta, beste datu batzuekin batera, azalduko die sarrerako data eta erregistro-zenbakia edo, faktura ezin izan bada erregistratu, erregistratu ezin izanaren arrazoia.
"Facturae 3.2 bertsioa" deritzona, hala jasotzen baitu 2014ko abenduaren 1eko 632/2014 Foru Aginduak, Gipuzkoako lurralde historikoko Foru Administrazioaren eremuan faktura elektronikoen sarrera puntu orokorrari eta fakturen kontabilitate erregistroari buruzko alderdi batzuk arautzen dituenak.
Testu fitxategi bat da, xml edo xsig luzapena duena. Etiketak eta hierarkiak dituen egitura normalizatua du, eta horiek hemen deskribatuta daude: http://www.facturae.es/es-ES/Documentacion/EsquemaFormato/Paginas/Index.aspx (es)
Enpresek erabili ohi dituzten kontabilitate eta fakturazio aplikazio informatikoek modu gehigarriak izaten dituzte, faktura elektronikoak "Facturae" xml formatuan sortzeko.
Fakturak kudeatzeko softwarerik izan ezean, Interneten badira "Facturae" fitxategiak erraz sortzeko eta kudeatzeko aukera emango duten doako aplikazioak, modu librean eta dohainik deskarga daitezkeenak. Adibidez, honako hauek daude eskura:
Azkenik, banku erakunde askok bezeroari "Facturae" fitxategia sortzeko eta bidaltzeko zerbitzua ere eskaintzen diote, baina ez dute dohainik egiten.
Fitxategia baliagarria izateko, ziurtagiri digital balioztatu batean oinarritzen den sinadura elektroniko aurreratu batekin sinatuta egon behar du. Horrenbestez, faktura elektronikoa sortzeko prozesuak bi urrats ditu beti:
Honako ziurtagiri hauetako edozein erabil daiteke:
Honako helbide elektroniko honetan egiaztatu ahal izango duzu ea faktura elektronikoak baldintza guztiak betetzen ote dituen:
http://sedeaplicaciones2.minetur.gob.es/FacturaE/ (es)
Kontabilitate Zerbitzura fakturak bidaltzeko, Legazpiko Udalaren faktura elektronikoen harrerarako sortua den Hornitzaileare Ataria erabiliz egin daiteke. Webgune hau ondorengo URL-an dago eskura:
http://egoitza.legazpi.eus
Ezin da bidali faktura elektronikorik posta elektronikoz. Indarrean dagoen araudiak ez du aukera ematen bide hori erabiltzeko.
Faktura elektronikoa ondo jaso eta erregistratu bada, sarrera puntu orokorrak komunikazio bat bidaliko du, hari emandako sarrera eta irteera erregistro zenbakia adierazita. Faktura ez bada jaso, errefusaren arrazoia adieraziko da.
Egiaztatu behar duzu zure faktura xml edo xsig luzapena duen fitxategi batean sartuta dagoela eta Facturae formatuaren bertsioa zuzena dela (3.2 bertsioa). Horrela ez bada, zure hornitzaile informatikoarengana jo behar duzu, zure faktura ondo egiteko nola egin behar duzun argitu dezan.
Ef4ktur programa erabili baduzu, programa horretan erabiltzaileei arreta emateko adierazten diren bideak erabili behar dituzu.
Lehenik eta behin, begiratu behar duzu zu erabiltzen ari zaren ziurtagiria ziurtagiri elektroniko balioztatuta ote den. Hala bada, Legazpiko Udaleko Kontuhartzailetza Sailarekin jar zaitezke harremanetan arazoa ahalik eta azkarren konpontzeko.
Sarrera puntu orokorrean faktura elektronikoarekin batera beste dokumentu egiaztagarri batzuk erantsi ahal dira.
Faktura elektronikoen sarrera puntu orokorraren izapidetzearekin zerikusia duten kontsultentzat.
Edozein kontsulta egiteko, bidal ezazu mezu bat zure datuekin batera (izena, telefonoa eta helbide elektronikoa) fakturak@legazpi.eus helbidera, zure zalantza 'Faktura elektronikoa jasotzea' gaiarekin zerikusia duela adierazita.
Oharra: helbide hau ez da erabili behar faktura elektronikoak bidaltzeko.
Arazo administratiboei edo tramitazio zalantzei buruzko bestelako kontsultak egiteko, 902 100 040 Ogasun eta Finantzetako departamentuko arreta telefonora deitu dezakezu.